سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش تمیز کردن فرش

یک فرش تمیز هم برای ظاهر خانه و هم برای سلامتی افرادی که در آن زندگی می کنند مهم است. لکه ها و فرش های مبهم می توانند جو آرام را از بین ببرند ، در حالی که مواد آلرژی زا و آلودگی می توانند به مشکلات تنفسی کمک کنند. بسته به ماهیت آشفتگی ، روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش وجود دارد.
 

فرش خود را با جارو برقی پاک کنید

اتاق را برای جاروبرقی آماده کنید. هرگونه اسباب بازی ، کاغذ یا سایر اشیا را که مانع عبور جاروبرقی می شود ، بردارید.
موارد کوچک مانند سکه را که ممکن است به مکانیسم آسیب برساند بررسی کنید.
یادتان باشد زیر مبلمان نگاه کنید .
ابتدا پرده ها ، مبلمان ، طاقچه ها و تخته های زیرین را غبارگیر کنید. سپس گرد و غبار را می توان جارو برقی کرد.
 
برای تمیز کردن مناطقی که به سختی دسترسی دارید از یک اتصال نازل استفاده کنید. لبه های فرش ها و تخته های فرش اغلب گرد و غبار را جمع می کنند که ابتدا باید پاک شود.
اگر وسایل قابل جابجایی نیستند ، از زیره جرثقیل استفاده کنید تا به زیر کاناپه ها و سایر قطعات برسید تا اسم حیوان دست اموزها را پاک کنید.
 
هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی وکیوم کنید. ابتدا کل اتاق را به جلو و عقب جارو برقی کنید ، سپس مراحل چپ به راست را تکرار کنید. الیاف فرش معمولاً پیچ خورده اند و با رفتن به هر دو جهت می توانید اطمینان حاصل کنید که به هر قسمت از الیاف رسیده است.
این به ویژه در صورت داشتن حیوانات خانگی می تواند مفید باشد زیرا باعث از بین رفتن مو و مو می شود.
 
مرتباً جارو برقی بزنید. اینکه "به طور منظم" چگونه به چند عامل بستگی دارد. به طور کلی ، توصیه می شود حداقل یک بار در هفته به ازای هر نفر در خانه خود و یا تقریباً 20 پوند از حیوان خانگی خود جارو برقی بگیرید.
 
 به عنوان مثال ، یک زن و شوهر با دو گربه باید هفته ای سه بار جارو برقی بکشند. یک فرد مجرد با یک سگ 60 پوندی باید چهار بار در هفته جارو برقی بکشد. به یاد داشته باشید که یکی از دلایل اصلی جاروبرقی از بین بردن موها و شوره زدن است. یک حیوان خانگی بزرگ معمولاً در مقایسه با حیوان کوچکتر ، هر دو محصول بیشتری تولید می کند.
اگر فرش شما به وضوح با خاک یا موی حیوانات اهلی آلوده است اما به دلیل تمیز کردن نیست ، این قانون را فراموش کنید و بیشتر اوقات جارو برقی بکشید.
 
 

تمیز کردن فرش شما

از یک پارچه سفید تمیز استفاده کنید. پارچه هایی که دارای نقش هستند یا رنگ شده اند ممکن است رنگ را به فرش شما منتقل کنند و این مسئله را پیچیده تر می کند. حوله های کاغذی که الگو ندارند نیز ممکن است یک راه حل مناسب باشد.
ابتدا لکه های تازه را با یک پارچه سفید تمیز خشک کنید. هنگام از بین بردن لکه به جا مانده ، از یک پارچه سفید تمیز اضافی استفاده کنید.
از برس و برس استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب به الیاف فرش می شود که فرش فرسوده را ترک می کند.
تمیز کردن لکه ها برای ریختن اخیر در قسمت کوچکی از فرش شماست. این بخشی از نگهداری منظم فرش نیست.
 
 
پاک کننده فرش مناسب را انتخاب کنید. انواع شوینده های فرش تجاری موجود است. آنها به طور معمول در بطری های اسپری یا قوطی می آیند تا تمیز کردن نقاط را آسان تر کنند. در حالی که پاک کننده های "همه منظوره" بسیاری برای انتخاب وجود دارد ، برچسب را بخوانید تا پاک کننده خاصی برای نوع لکه و فرش شما مناسب باشد بخاطر داشته باشید که لکه های ناشی از مایعات بدن اغلب نیاز به توجه ویژه دارند.
اگر با لکه خون تازه روبرو هستید ، آن را با آب سرد یا پراکسید هیدروژن پاک کنید. از آب گرم استفاده نکنید ، زیرا باعث ایجاد لکه می شود. برای ایجاد یک لکه خشک ، ابتدا با پراکسید هیدروژن پاک کنید و با یک ماده شوینده مبتنی بر آنزیم پیگیری کنید.
برای ادرار حیوانات خانگی از پاک کننده ای بر پایه آنزیم استفاده کنید که مخصوص این نوع لکه ها طراحی شده است. اگر قادر به یافتن چنین پاک کننده ای نیستید ، لکه های تازه را با محلول آمونیاک و به دنبال آن مواد شوینده و آب گرم پاک کنید. لکه های ایجاد شده را می توان با یک سرکه 1/3 در محلول آب از بین برد. مانند لکه های تازه ، مواد شوینده را دنبال کرده و با آب تمام کنید.
 
 
محصول تمیز کننده را روی قسمت کوچک و نامحسوس فرش آزمایش کنید. طبق دستورالعمل های موجود در بطری ، آن را در یک مکان محرمانه امتحان کنید. برخی از محصولات ممکن است برای فرش شما نامناسب باشد ، بنابراین بهتر است ابتدا آن را آزمایش کنید. ضایعاتی از فرش یا مکانی که به ندرت دیده می شود مانند داخل کمد مکان های خوبی برای آزمایش تمیز کننده ها هستند.
این آزمایش را روی خود لکه انجام ندهید. هدف آن بررسی رنگ پذیری فرش است. اگر رنگی از روی فرش شما خارج شد یا خود پاک کننده لکه ای از خود به جای گذاشت ، رنگ دیگری را امتحان کنید.
 
 
منطقه آسیب دیده را بزنید. مقدار کمی از محصول را روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهید و لکه را به آرامی پاک کنید. فقط از محصول کافی برای درمان لکه استفاده کنید.
وقتی نوبت به فرش می رسد ، محصول بیشتر بهتر نیست. اگر صابون در فرش باقی بماند ، خاک را به خود جلب کرده و لکه بزرگتری از قبل به جا می گذارد.
از مالش دادن فرش خودداری کنید. فشار دادن شدید یا مالش شدید می تواند لکه را به عمق الیاف سوق دهد.
 
فرش را بشویید. با استفاده از یک پارچه سفید و آب تمیز و تمیز ، با صاف کردن محل تحت درمان ، باقی مانده صابون را خیس کنید. فرش را با آب خیس نکنید زیرا ممکن است در زیر بالشتک جذب شود و منجر به مشکلات کپک و کپک شود.
اجازه دهید منطقه کاملاً در هوا خشک شود. اگر لکه بزرگی است یا مقدار زیادی آب استفاده کرده اید ، فن یا خشک کن فرش مخصوص را در کنار فرش قرار دهید تا زودتر خشک شود.
kdbsvkbzbvk